Flyttade ihop med min sambo i april 2012 och fick då min efterlängtade trädgård. Detta är en blogg som följer mitt arbete, lusten för att odla och använda mig sedan av det vi skördad!

fredag 10 maj 2013

Effektiv förmiddag!

Oj, vad jag och sambon har hunnit med i trädgården idag! Trodde inte det när jag gick ut i förmiddags... 

Min Sambo började med att mäta, såga och bygga ihop växttrappan som jag beställt. Jag började med att rensa ogräs i och utanför odlingslådorna. Rensade vid plattorna på uteplatsen och gångarna. Sedan drog jag fram högtryckstvättat. Var till att bli skitig idag medan plattorna blev fina. Efter det medan sambon tvättade alla fönsterna i uterummet (behövs efter högtryckstvättningen) så planterade jag om gurk- och squashplantor. Hoppas nu att de fortsätter att växa lika bra... De höll på att växa ut ur mitt miniväxthus. 

Lite bilder från dagen

      
Högtryckstvättat uteplatsen



Växttrappan som min sambo byggde åt mig-TACK



Sockerärtor börjar att komma upp



Rabarberns växer, väntar spänt och hoppas att vi vågar skörda lite i sommar.... 

Nu lite allmänna bilder från trädgården, tagna idag :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar