Flyttade ihop med min sambo i april 2012 och fick då min efterlängtade trädgård. Detta är en blogg som följer mitt arbete, lusten för att odla och använda mig sedan av det vi skördad!

lördag 25 maj 2013

Tiden går....

Har haft fullt upp att dona med :). Var rätt så trött efter Göteborgsvarvet så det blev inte mycket gjort dagen efter. Har mest skött det klassiska i veckan med trädgården, tänkt att jag ska hinna mer under helgen nu. Har haft fullt upp på jobb, massor av nationella prov att ordna med. Vet inte hur många timmar jag har jobbat denna veckan, har mest bara jobbat och sovit några timmar däremellan. Nu är iallafall alla proven genomförda och nu ska de "bara" rättas.... 

Idag tog jag en paus i rättningen och gick ut i trädgården, blev till att plantera om lite plantor mm. Kommer lite bilder som jag tog idag. Måste säga att rabarberns växer så det knackar, ska nog bli rabarberpaj en kväll :)

Dagens resultat i bilder;


Tomatplantor och paprika omplanterades idag, nu hoppas vi att de växer 


Squashen är planterad



Kålen planterades idag också, är broccoli, brysselkål och curly- kål.
Spännande med nya sort, se hur den blir...



Innerst sockerärtor, sedan vanlig gurka och närmast är äppelgurka. Ska ordna något som de ska få växa på/mot. Någon som har några bra tips :)?



Potatisen växer också! 

Så det var dagens uppdatering :), vad tycks? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar