Flyttade ihop med min sambo i april 2012 och fick då min efterlängtade trädgård. Detta är en blogg som följer mitt arbete, lusten för att odla och använda mig sedan av det vi skördad!

lördag 4 maj 2013

Timmarna försvinner....

Hade ju tänkt att jag skulle hinna med massor i trädgården idag. Vi skulle bara iväg och handla och sedan skulle jag sätta igång... Att bara handla tog nästa två timmar, varför tar det alltid så lång tid?

Då vi ska iväg snart så hann jag inte så mycket! Hann iallafall att sätta potatisen och ta lite bilder :). Har köpt en odlingssäck från plantagen, smidigt att den går att vika ihopa sedan!

Jag har köpt en tidig sort, Maria heter visst potatisen. Nu hoppas jag bara att den är god :).

Ni får lite fler bilder också, titta hur mycket rabarberns har växt - ser ut att bli massor av paj mm i sommar. Även det av har satt inne och förkultiverat har börjat att växa, får bli till att plantera om....












2 kommentarer:

  1. Eftersom vi inte har plantagen i närheten och behöver planera inför varje tripp dit försöker jag hitta pris på plantagens odlinssäckar. hittar varierande priser och ingen uppgift på hemsidan som vanligt. Vad fick du ge för din säck?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Kan se att det är klurigt att inte bo nära butiken. Själv bor vi på promenadavstånd, fast det blir ändå bilen oftast - svårt när man handlar mycket att gå hem :). När jag köpte potatissäcken kostade den runt 100kr. Hoppas att du hittar!

      Radera